top of page
  • תמונת הסופר/תהילה נפתלי

הטיפול הפסיכו-יוגי: לחזור לאני האותנטי שלנו


הילה נפתלי - הטיפול הפסיכויוגי

כולנו נולדים מושלמים, כי לכולנו יש נשמה מיוחדת במינה. אני מאמינה בזה בעומק נשמתי. האם זה אומר שאין רוע בעולם הזה? יש ועוד איך. אך רוע ואנרגיות הרסניות נוצרים מכך שאנחנו מתרחקים מהנשמה שלנו. יש שתי סיבות עיקריות להתרחקות הזאת:

  1. הישרדות – ליתר דיוק, איום על ההישרדות שלנו

  2. ניסיון למצוא פתרון חיצוני לסבל הפנימי שלנו

הדרך "הרוחנית" לפעמים מטעה אנשים. לעיתים בני אדם חושבים שללכת בדרך "רוחנית" זה אומר להתנגד לחברה, לטכנולוגיה או למדע, לשבת באוהל ולשיר מנטרות. לפעמים אנשים חושבים שאם הם ידקלמו ביטויים כגון "חצי הכוס המלאה", "אהבה חופשית", "חיבוקים חופשיים", "ריקוד פתאומי ברחוב", הם יהפכו ל"רוחניים".

הדרך הרוחנית כפי שאני חווה אותה בחיים הפרטיים שלי ובקליניקה אצל הלקוחות שלי היא הדרך שכל אדם עושה כדי לחזור לאני האותנטי שלו. לא פחות ולא יותר.

האם זה אומר לאהוב טכנולוגיה? יכול להיות. האם זה אומר לשיר מנטרות באוהל? יכול להיות. האם יש דרך רוחנית אחת? ממש לא!

כיוון שכל נשמה היא ייחודית, הדרך הרוחנית שהיא צריכה ללכת בה ייחודית באותה מידה.

הטיפול הפסיכו-יוגי מעודד את מציאת האני האותנטי כי הוא מאפשר את החקירה הזאת באופן חופשי בלי להפריע לדרך האישית מאוד שכל נפש צריכה לעבור כדי לחזור למקומה.

למה כדאי לעשות את הדרך הזאת?

ככל שאני עוסקת יותר שנים בתחום שלי, פסיכולוגיה ויוגה, אני מבינה שמחלה גופנית ונפשית נובעת מהריחוק שלנו מעצמנו. ככל שאנחנו מודעים יותר למי שאנחנו באמת ועד כמה אנחנו מיוחדים וייחודיים בעולם הזה, כך אנחנו מתקרבים יותר לעצמנו, וההתקרבות הזאת מעניקה ביטחון ושלווה נפשית וגופנית. ככל שאנחנו בטוחים יותר בעצמנו, כך ההחלטות שלנו בריאות יותר, ואנחנו חוזרים להיות נשמה בריאה וחיונית בחברה שאנחנו חיים בה. אנחנו פוגעים פחות בעצמנו וכתוצאה מכך גם פוגעים פחות בסובבים אותנו. זה יוצר סביבה בטוחה ונעימה עבורנו, ואנחנו מטפחים אותה כשם שהיא מטפחת אותנו.

חשוב להבין שהתהליך הפסיכו-יוגי לא משנה אותנו. להפך: התהליך מחזיר לנו את עצמנו, את האני האותנטי שלנו, זה שהיה נוכח לפני החינוך הלקוי, הסביבה ההרסנית, הטראומה שחווינו לאורך החיים, לפני הזוגיות הגרועה שהרחיקה אותנו מעצמנו, לפני ההחלטות שגרמו לנו להרס עצמי, לפני ההתמכרות, לפני ההרעבה העצמית, לפני שכל הרעש הלבן הזה נפל עלינו והרחיק אותנו מהנשמה היפה והטהורה כל כך שלנו.

ככל שאנחנו חיים יותר שנים בריחוק מעצמנו, כך אנחנו חווים סבל נפשי-גופני-קוגניטיבי גדול יותר, וככל שנמתין יותר עד שנתחיל את תהליך החזרה לעצמנו, כך הוא יימשך יותר שנים.

זכרו שעדיף להיות בתהליך של חזרה לעצמנו מאשר לנסות למצוא פתרונות מהירים שמרחיקים אותנו עוד יותר מעצמנו.

זכרו גם שכדי לעשות תהליך מסוג זה אתם חייבים להבין ולהאמין שיש נשמה.

אז אם נמאס לכם מהרעש הסביבתי, ושכל פעם מושכים אתכם לכיוון אחר שרק גורם לכם סבל גדול יותר, אתם מוזמנים ליצור קשר. יחד נתחיל את תהליך החזרה לאני האותנטי שלכם, שיוביל אתכם לשלווה ולביטחון עצמי. מכאן תוכלו לעשות כל מה שעולה על דעתכם, כי הנשמה האותנטית שלכם היא הדבר הכי חשוב וחזק שיש לכם. כשהיא תהיה פנויה ובריאה, שום דבר לא יעצור אתכם מלהצליח בחיים באופן שאתם רוצים.

0532809660

18 צפיות
bottom of page