top of page
  • תמונת הסופר/תהילה נפתלי

הטיפול הפסיכו-יוגי: ללמוד לשחרר כדי לפנות מקום לעצמנו


הילה נפתלי - הטיפול הפסיכו-יוגי

לעולם לא אשכח את היום שבו הבנתי לראשונה מה זה אומר לשחרר. ישבתי על החוף בתאילנד לאחר חודש של טיול ופתאום שמתי לב שאני ללא מחשבות. הראש שלי היה שקט לגמרי. בהתחלה לא הבנתי בכלל מה קורה, אך הרגשתי אושר מידי. השקט הזה היה לא מוכר, ושיתפתי בכך את בן זוגי שישב אתי על החוף. הוא רק הסתכל עלי וחייך. הרגשת ההקלה הייתה עצומה. אותו יום השאיר בי חותם לכל החיים. באותו רגע הבנתי לראשונה מהו אושר אמתי: להבין שרק מה שישנו עכשיו חשוב ולהיות לגמרי ברגע של החוויה עצמה, ללא מחשבות על מה היה, מה יהיה או מה צריך להיות. זו המהות של לשחרר. באותו יום הבנתי עוד דבר מהותי מאוד: בלי החוויה עצמה לעולם לא הייתי מבינה מה זה אומר לשחרר.

אם אדם אחר היה אומר לי אז "תשחררי", לא הייתי מבינה מה לעזאזל הוא רוצה ממני. החוויה עצמה אפשרה לי להבין כמה הרעש בראש גרם לי עד אז למתח ולחוסר שקט פנימי. לפני אותו יום לא הבנתי כמה אני סובלת מהרעש הזה וכמה אני מתקשה להרגיש את עצמי בשל כך.

לימודי הפסיכולוגיה הגיעו לאחר הטיול, ובמשך שנים למדתי כמה המחשבות על מה יהיה, מה היה ומה צריך להיות גורמות לרובנו להרגיש חוסר חיבור לעצמנו וכתוצאה מכך לחוות סבל נוראי בגוף ובנפש. מצד אחר הבנתי כמה אנחנו כבני אדם לא מבינים או לא מודעים למנגנון הזה.

התפיסה המערבית מקשרת שחרור עם נופש, חוסר עשייה ועצלנות. ביוגה אנחנו מבינים ששחרור אומר לחיות בכאן ועכשיו ולהתרכז במהות הפנימית שלנו כדי להשקיט את התודעה (מחשבות על מה יהיה, מה היה או מה צריך להיות).

הטיפול הפסיכו-יוגי מחבר את העיקרון הזה לטיפול. הצד הפסיכולוגי מסביר את המנגנון ועוזר לשים לב אליו, והיוגה מעניקה את החוויה הגופנית-רגשית. בלי החוויה הזאת לא נבין מה לחפש ביומיום.

תרגילי מדיטציה בעצם מדמים את מה שאנחנו מחפשים ביומיום, וכך הטיפול הפסיכו-יוגי מלמד איך לשלב את עקרון השחרור בכל מה שאנחנו עושים בחיים.

במילים אחרות, מלבד רכות כלפי עצמנו (להפסיק ביקורת עצמית הרסנית), הטיפול הפסיכו-יוגי מלמד אותנו להשקיט את התודעה כדי להתרכז טוב יותר במה שאנחנו עושים בפועל ברגע נתון.

שחרור לא אומר חוסר עשייה. לשחרר זה אומר לעשות דברים בראש שקט וללא מחשבות מטרידות על כמה אנחנו לא מספיקים או מה יהיה. כתוצאה מכך הריכוז עולה, העשייה הופכת ליעילה יותר, ויש פחות מתח בגוף. אנחנו מרגישים שהראש קל ונעים, ושאנחנו פחות גמורים מהחיים באופן כללי.

אז אם אתם סובלים מחוסר שקט פנימי, אתם מוזמנים לפנות אלי. אפשר ללמוד לשחרר ואפשר לחיות חיים מלאים ומאושרים עם פחות דאגות.

זכרו אושר תמיד מגיע מבפנים!

ליצירת קשר: 0532809660

178 צפיות
bottom of page