top of page
  • תמונת הסופר/תהילה נפתלי

בדידות


הילה נפתלי - פסיכולוגית

מה היא בדידות? האם יש רגעים בודדים יותר? האם בדידות קשורה בגורמים סביבתיים/חיצוניים? מתי בדידות פוגעת בבריאות הגופנית והנפשית שלנו? מה היא בדידות? כשאני אומרת "בדידות" (LONELINESS) אני לא מדברת על להיות לבד, אלא על הרגשת הבדידות. אני מדברת על אותם מצבים כואבים, שאנו נמצאים בחברה, בזוגיות ולבד, שגורמים לנו להרגיש ריקנות, שאף אחד לא רואה אותנו, שלאנשים לא אכפת מאתנו, שאנו לא שווים ושאף אחד לא ירצה בנו. בניגוד ל"לבד" (SOLITUDE) שזה מצב, שבו אנו לא נמצאים בחברה של אנשים אלא אנו עם עצמנו. מצב זה הוא חשוב לכל אדם, כדי להיות עם חוויותיו, כדי לאפשר צמיחה, יצירתיות ושקט מהעולם העמוס. הרבה פעמים מצב זה מפחית לחץ(STRESS) בניגוד ל"בדידות", שמגבירה לחץ (STRESS).

מה הסיבה להרגשת בדידות? יש שתי סיבות עיקריות להרגשת בדידות:

1. חוסר הקשבה עצמית - ככל שאני מקשיבה יותר לסביבה/החברה כך אני מקשיבה פחות לעצמי וכתוצאה מכך נוצר פער גדול בין הרצונות שלי לציפיות החברה. ככל שהפער גדל כך הרגשת הבדידות גדלה.

2. חוסר משמעות בחיים - חשוב מאוד לגלות מה הסיבה שנולדתי לתוך העולם הזה. חשוב עוד יותר שאני יענה על השאלה הזאת ולא החברה/הסביבה/משפחה. למצוא משמעות בחיים זה הדבר הכי חשוב עבור כל אחד ואחת מאתנו. חוסר יכולת לענות על השאלה הזאת גורמת להרגשת בדידות קשה.

האם להרגיש בדידות זה נורא?

לא בהכרח. בדידות היא רגש בסיסי של כל אדם והיא חלק מהחיים של כולנו. כל אדם, ללא יוצא מן הכלל, מרגיש בדידות מדי פעם. השאלה היא לא האם, אלא מה עוצמת ההרגשה וכמה היא משתקת אותנו מלחיות חיים מלאים ומאושרים.

מתי הרגשת בדידות מתחילה לפגוע בבריאות הגופנית - נפשית שלנו?

יש מצבים שהרגשת בדידות הופכת לכרונית ויש סימנים ברורים כדי לזהות את זה. תשאלו את עצמכם:

האם יש לי קושי להיות לבד?

האם יש לי נטייה לרצות אנשים אחרים באופן קיצוני?

האם יש לי נטייה להסתיר את הדעות שלי?

האם יש לי קושי עם הזהות המינית/זוגית שלי?

האם יש לי קושי למצוא עבודה/עיסוק שמספק אותי?

האם יש לי נטייה לפסול את הרצונות שלי?

האם יש לי ביקורת עצמית גבוהה?

האם יש לי תירוצים ל"למה לא"?

אם אתם עונים על לפחות שלושה ב"כן" ויש בכם רצון לשנות את התחושה הזאת, אז צרו קשר: 0532809660

הטיפול הפסיכו-יוגי מיועד לעזור לכם להבדיל בין הרעש הסביבתי לרצונות שלכם. יחד נגלה מה משמעותי עבורכם בחיים ותלמדו איך ליישם ולבקש עזרה מהסביבה ליעדים שלכם.

הפסיכולוגיה תאפשר לכם לגלות מה אתם רוצים ואיך לפעול לפי הרצונות שלכם.

היוגה, דרך תרגילי נשימה, דמיון מודרך ותרגילי ריכוז תלמד אתכם איך להוריד סטרס, להשקיט את רעש הסביבה ולהבין איפה אתם בכל הבלגן הזה.

תזכרו: זוגיות, כסף, סמים, והתעסקות אובססיבית בדברים חיצוניים מעכבים את הרגשת הבדידות, אך לא מפחיתים את עוצמתה. שלווה נפשית מגיעה שאנחנו נפרדים מהרעש הסביבתי לטובת הקול הפנימי שלנו.

0532809660

87 צפיות
bottom of page