top of page
  • תמונת הסופר/תהילה נפתלי

הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים - מרוב עצים לא רואים את היער.


הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים

הפרעת קשב וריכוז הפכה להיות האבחון "המקובל" בימינו וכתוצאה מכך יש לא מעט אנשים שלא מאבחנים אותם נכון. הלחץ החברתי לתפקוד תמידי גובר ויחד אתו הרצון של האנשים לקבל אבחון זה כדי לזכות בהקלות בלימודים, לקבל ריטלין במרשם וכדי כל פעם שהם נתקעים בחיים להוציא את קלף ה"אני סובל מהפרעת קשב וריכוז". כמו עם כל הפרעה נפשית אבחון נכון הוא חשוב כדי לקבל טיפול מתאים שיאפשר הקלה יחסית מהירה של הסבל. אבחון מוטעה גורם לאנשים להסתמך על פתרון שפשוט לא מתאים וכתוצאה מכן הם מוסיפים לעצמם סבל מיותר. בהפרעת קשב וריכוז זה קורה כאשר הריטלין לא עוזר או אפילו מחמיר את מצבם.

בואו נעשה סדר בבלגן.

אכן יש אנשים, שסובלים מהפרעת קשב וריכוז, אך הסיבות לכך כל כך שונות ומרובות, שכל מקרה אכן לגופו. בנוסף זה, שאדם סובל מקושי להתרכז לא בהכרח אומר שיש הפרעת קשב וריכוז ברמת האבחון הפסיכיאטרי.

ההבחנה בין שני המצבים חשובה, כי הטיפול שונה. אנשים, שסובלים מהפרעת קשב וריכוז ברמה הפסיכיאטרית, יכולים להיעזר בתרופות והרבה פעמים להרגיש שיפור יחסית מהיר. לעומת זאת, אנשים, שסובלים מקשיים בריכוז ובהקשבה בשל מצב רגשי, לא ירגישו הקלה כלל לאחר טיפול תרופתי, כי אין שינוי במצב הרגשי או באורח החיים שלהם. כתוצאה מכן התרופות לפעמים אפילו מחמירות את מצבם.

איך מבדילים?

קשיים בריכוז ובהקשבה על רקע רגשי, הרבה פעמים מגיעים עם טראומה בילדות, משברים לאורך החיים (אובדן, גירושים, הולדת ילדים, מעבר דירה) או תקופה לחוצה מאוד, שמציפה אותנו במחשבות. האירועים האלו מקשים עלינו להקשיב לאחרים או להיות מרוכזים. למצבים כאלה מומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי ולהתחיל לעשות פעילות גופנית, שתעזור לנו להירגע נפשית ופיזית, כדי לעבור את התקופה הקשה.

הפרעת קשב וריכוז ברמת האבחון הפסיכיאטרי, מסמלת חוסר איזון בכימיה של המוח ולכן נדרש עזרה חיצונית תרופתית, כדי לתקן את מה שלא קיים. אנשים, שסובלים מסוג כזה של הפרעת קשב וריכוז, לא מראים סימנים של טראומה או משהו באורח חיים, שיצר את החוסר ריכוז. זה אנשים שמתקשים תמיד, לא משנה מה המצב הרגשי. כלומר יש חוסר איזון תמידי ולכן כאן הטיפול התרופתי עוזר ונותן הקלה.

אז לפני, שאתם מרימים ידיים וחושבים שאין מה לעשות, כי הריטלין לא עזר, תפנו אלי. הטיפול הפסיכו-יוגי שלי מאוד מתאים לטפל בהפרעות קשב וריכוז על רקע רגשי, כי הוא מחבר בין גוף לנפש. שיחות טיפוליות ותרגילי מדיטציה שונות יעזרו לכם לשפר את הריכוז וההקשבה. אתם תרגישו הקלה משמעותית ואתם תלמדו איך להרגיע את עצמכם, כדי להגביר הקשבה וריכוז ללא צורך בתרופות.

אז אם נמאס לכם ליפול בין הכיסאות ואתם רוצים לדעת למה כל כך קשה לכם להתרכז ולהקשיב צרו קשר עוד היום 0532809660!

62 צפיות
bottom of page