top of page
  • תמונת הסופר/תהילה נפתלי

צלקות


הילה נפתלי פסיכולוגית פסיכו-יוגית

המשורר והפילוסוף הלבנוני ח'ליל ג'ובראן כתב: "מתוך סבל צומחות נשמות חזקות. הנשמות החזקות ביותר מלאות צלקות."

בחיים ובעבודה שלי אני נתקלת בלא מעט סבל וצלקות. לאורך השנים גיליתי שהציטוט הזה די משקף את המציאות. סבל אכן יוצר חוזק נפשי ופיזי, כי הוא מלמד אותנו כבני אדם עם מה אנחנו מסוגלים להתמודד. כשמדובר בצלקת פיזית, הסבל תלוי בגודל הפצע. בדרך כלל ככל שהפצע גדול יותר, כך הסבל ממושך יותר ותהליך ההחלמה ארוך יותר. חלקנו נהיה גאים בצלקות שלנו, חלקנו ננסה להעלים אותן בעזרת ג'ל נגד צלקות, וחלקנו פשוט נחיה עם הצלקת ואפילו נשכח שהיא קיימת.

מה קורה אם הצלקת היא נפשית? איך נזהה אם היא קיימת בכלל? איך נדע איפה היא ממוקמת? איך נעריך את הגודל שלה? כמה זמן לטפל בה? איך נטפל בה? הרי אי אפשר למרוח ג'ל נגד צלקות. אז מה עושים? מה עושים עם צלקת שלא רואים בעין אך מרגישים בלב?

המועקה הזאת לפנות בוקר, הקושי להירדם בלילה, חוסר היכולת לנשום, התחושה שיש משקולת של עשרה טון על החזה, העצם בגרון שמקשה על הבליעה, הדמעות, החיוך המזויף, התקפי החרדה, הזעם המתפרץ. מה עושים עם זה?

אחד הדברים החשובים ביותר הוא לא להישאר עם זה לבד. קל להגיד אך קשה ליישם. הסיבות לכך הן:

  1. הקושי לחשוף מול אדם אחר את הצלקת שלנו, כי זה מגביר אצלנו את החרדה מפני פגיעה.

  2. המחשבה שאדם עם צלקת נפשית נחשב אדם "חלש".

  3. העובדה שצלקות במהותן נגרמות על ידי אדם אחר או כמה אנשים אחרים, ולכן קשה לסמוך על אנשים באופן כללי. הרי בני אדם אחרים פגעו בנו, אז איך ניעזר בהם כדי להקל על הצלקת?

  4. הקושי לבקש עזרה.

עם כל הידע הזה, איך בכל זאת נצליח לקבל עזרה?

התשובה היא אומץ לב!

דרוש אומץ לפנות לעזרה ולפעמים לא מזיקה גם קצת תקווה. התקווה הקטנה הזאת שיום אחד המשקולת של עשרה טון תרד לנו מהחזה. התקווה שיום יבוא והשינה תהיה מתוקה, החיוך זוהר והדמעות יהיו דמעות של הקלה ושחרור, לא דמעות של סבל. התקווה שיגיע היום שאסתכל על הצלקת שלי בחיוך ואבין למה היא שם ושהגיע הזמן לשחרר אותה.

זכרו! צלקות מראות לנו איפה היינו, אך הן לא צריכות להכתיב לנו לאן נלך. כדי שצלקת לא תכתיב לנו את ההווה ואת העתיד שלנו, חשוב להסתכל עליה ולעשות אתה היכרות מעמיקה כדי לאפשר לצלקת להחלים. אז אם אתם מזדהים אם הכתוב וחושבים שהגיע הזמן להכיר את הצלקת שלכם לעומק - צרו קשר 0532809660.

8 צפיות
bottom of page