top of page
  • תמונת הסופר/תהילה נפתלי

הפורנוגרפיה והשלכותיה על חיי המין ועל האינטימיות שלנו


הילה נפתלי - פסיכולוגית

פורנוגרפיה אינה תופעה חדשה. היא תמיד הייתה קיימת, וסביר להניח שתישאר. לכן אי אפשר להתעלם ממנה ומהנזק שהיא גורמת להתפתחות המינית ולמסוגלות לאינטימיות של כולנו. כיום המצב חמור יותר, כי הפורנוגרפיה מציפה אותנו בחיי היומיום בלי שאנחנו שמים לב בכלל. היא נגישה מאוד בעולם הווירטואלי האין-סופי – והנזק בהתאם. מרוב הצפה פורנוגרפית אנחנו כבר לא מבחינים שהיא מגיעה אלינו.

מה היא פורנוגרפיה?

פורנוגרפיה היא כל מה שגורם לנו לראות אדם אחר כחפץ שנועד לספק את הצרכים שלנו. זה כולל העברת תמונות עירום שלנו לאדם שאנחנו לא מכירים או תמונות עירום של אדם אחר דרך הנייד, סקס וירטואלי דרך המחשב או הנייד עם אדם שאנחנו לא מכירים, וצפייה בסרט פורנוגרפי שמראה שני חפצים שעושים דברים רק כדי להגיע לאשליה של סיפוק מיני. הסרטים באים למכור לנו סחורה ולא מיניות. חשוב להבין את זה. פורנוגרפיה רחוקה מרחק שנות אור ממיניות ומיחסי מין.

הפורנוגרפיה גורמת לעיוות בתפיסת יחסי מין בריאים וסיפוק מיני אמתי אצל גברים ונשים

הפורנוגרפיה מרחיקה אותנו ממיניות אמתית, כי היא חושפת אותנו לפנטזיה וגורמת לנו לחוות אדם אחר כחפץ. היא לא מעודדת שיח על מיניות וגם לא מראה צדדים אנושיים הכלולים במגע מיני. גברים ונשים מוצגים באופן מעוות לפי מה שנמכר יותר כרגע. בנוסף היא מעודדת אשליה בנוגע למה מקובל ביחסי מין ומה לא. היא מראה לנו ששפת גוף היא מונולוג חברתי ולא דו-שיח אישי בין אותם אנשים שמנהלים ביניהם את היחס המיני. אין יחסי מין טובים ומספקים באופן כללי, אלא יש יחסי מין טובים ספציפית לאותם אנשים שהחליטו לקיים אותם מרצון חופשי ובהסכמה הדדית. הפורנוגרפיה מתעלמת מרצונות ומהסכמה, כי זה אנושי מדי ואמתי מדי. היעד של הפורנוגרפיה הוא לעשות כמה שיותר כסף מהאשליה, מהפנטזיה ומחוסר הביטחון המיני של הצופה.

הפורנוגרפיה פוגעת במסוגלות לפתח קשר אינטימי עם אדם אחר אצל גברים ונשים

כל מי שרוצה זוגיות או חווה קשיים בזוגיות צריך/ה לבדוק את מידת החשיפה לפורנוגרפיה:

באיזו תדירות אני שולח/ת תמונות עירום לאדם אחר?

באיזו תדירות אני משתמש/ת בתמונות האלה כדי ליצור מגע מיני/זוגי?

באיזו תדירות אני צופה בסרטי פורנו?

האם אני מסוגל/ת לאונן ולהגיע לאורגזמה ללא סרטים/תמונות?

ככל שהנטייה להיעזר באמצעים פורנוגרפיים גדולה יותר, כך המסוגלות שלנו לפתח זוגיות ומיניות בריאה נפגעת יותר. חשוב להדגיש שגברים ונשים בסכנה באותה מידה, וחשוב מאוד לעודד שינוי בהתנהלות סביב עירום ודו-שיח מיני. חשוב להבין שמיניות בריאה כוללת מכלול רחב של יכולות, ועירום פיזי הוא רק השלב הסופי. לפני כן ישנה המסוגלות לנהל דו-שיח מילולי וגופני, והפורנוגרפיה הורסת את היכולת הזאת או מעוותת אותה.

אז אם אתם מרגישים שהדו-שיח המילולי והגופני נפגע אצלכם והמסוגלות לאינטימיות חסרה, תפנו אלי לעזרה – 0532809660

חבל לחיות בעולם מעוות או לראות את עצמכם כחפץ – אתם לא!

זכרו: פורנוגרפיה מורידה את הביטחון העצמי ואת הרגשת המסוגלות שלכם, גם אם יש לכם אשליה שזה הפוך, כי היא מייצרת פער גוף - נפש עצום. בנוסף היא מונעת דו שיח גופני-מילולי בין הצדדים שמקיימים את יחסי המין.

26 צפיות
bottom of page