top of page
  • תמונת הסופר/תהילה נפתלי

הפחד משינוי...


הילה נפתלי - פחד משינוי

לאורך השנים, כשאנשים מגלים שאני פסיכולוגית, הם שואלים אותי: תגידי, זה באמת עוזר? באמת אפשר להשתנות? בעבר הייתי עונה: כמובן. היום אני עונה: תלוי.

השוני בתשובה לא נובע מזה שאני לא מאמינה בתהליך הטיפולי. להפך, ככל שאני עוסקת יותר בתחום, כך אני מאמינה שתהליך טיפולי יכול לחולל ניסים ונפלאות. בכל יום אני עדה מחדש לקסם שיוצא מבני אדם כשהם מוכנים להסתכן ולעבור תהליך פנימי. אני בוחרת במילה להסתכן כי תהליך טיפולי הוא סיכון. בעיניי סיכון ששווה לקחת, אך עדיין סיכון, וכל אדם צריך להחליט עבור עצמו אם הוא מוכן לקחת את הסיכון.

למה סיכון?

תהליך טיפולי נכון יוביל אותנו לאמת הפנימית שלנו, ולא תמיד האמת הזאת קלה לעיכול. מטפל טוב מודע לכך ויוביל אותנו לשם בעדינות וברכות, אך עדיין האמת מרה ועטופה בסבל ובחרדה. האמת הזאת יכולה לגרום לנו לעזוב זוגיות קיימת, להתרחק מהמשפחה, לנתק קשרים חברתיים ולעזוב עבודה עם הכנסה טובה.

מצד אחר האמת הזאת תגרום לנו להפסיק לשרוד ולהתחיל לחיות. לנשום לרווחה, לחייך, לשים גבולות, להגיד מה אנחנו מרגישים ובכלל להיות נוכחים בחיים שלנו.

התהליך בדרך לשם לא קל, אך עם כל הקושי והסבל שהתהליך הטיפולי מביא לפעמים, הוא גם מראה לנו כמה חוזק ומסוגלות יש בנו. בנוסף הוא מלמד אותנו שפחד משינוי לא צריך להכתיב לנו את החיים. מותר לנו לפחד ומותר לנו להיות אמיצים ולא לתת לפחד משינוי לעצור אותנו.

אז האם טיפול יכול לעזור? תלוי.

תלוי במה?

בכמה אנחנו אמיצים.

אז שנת 2018 מאושרת ואמיצה:)

ואם הגיע הזמן לשינוי אמיץ - צרו קשר: 0532809660

18 צפיות
bottom of page