top of page
  • תמונת הסופר/תהילה נפתלי

חשיבות האורגזמה


חשיבות האורגזמה - הילה נפתלי

הפעם הראשונה בחיי ששאלתי את עצמי מה קורה אצל אנשים אחרים בתחום המיני הייתה באוניברסיטה. המרצה שלי לטיפול זוגי נתן לנו לבחור בין כמה נושאים הקשורים לזוגיות בריאה, ואני בחרתי להכין הרצאה על מיניות. אני זוכרת שכבר אז הבנתי שחיי מין לא תקינים גורמים להרבה מאוד ריבים אצל זוגות. כמובן יותר קל להגיד: "היא חופרת לי", "הוא לא מוריד את הזבל", "הילדים הרחיקו בינינו", "הוא לא שוטף כלים", "היא כל הזמן אומרת לי מה לעשות", במקום להגיד: "אני לא גומרת", "היא לא נוגעת בי", "הוא לא יודע איך לדאוג לצרכים המיניים שלי", "אני מרגיש שאת לא נמשכת אלי".

התחלתי לקרוא מספר מאמרים ולמען האמת הזדעזעתי. רוב המאמרים הגיעו למסקנה שלפחות 25% מהנשים לעולם לא יחוו אורגזמה בזוגיות או מאוננות. לעולם לא. התגלה לי שלא מעט נשים מוותרות על אורגזמה ואפילו מזייפות אורגזמה. מזועזעת מהמחקרים נזכרתי בסצנה של סרט מאוד אהוב עלי. בסרט גבר אומר לחברה טובה שלו שאצלו הנשים תמיד נהנות. היא שואלת אותו איך הוא יודע, והוא עונה לה שהוא יודע, כי הן מגיעות לאורגזמה. היא שואלת אותו שוב איך הוא יודע. בסצנה הבאה היא מזייפת אורגזמה מולו באמצע מסעדה (סצנה מהסרט "כשהארי פגש את סאלי").

כיום, לאחר 10 שנים בתחום, אני יודעת שלא רק נשים מזייפות אורגזמה אלא גם גברים. גברים ונשים מסתירים את הרצון המיני שלהם, וכתוצאה מכך מספר לא מבוטל מהם לא נהנים מאורגזמה משותפת.

אורגזמה היא חשובה מאוד. למה?

כבני אדם נולדנו עם רצון לחום ורצון להיות קרובים גופנית לאדם אחר. הרצון המיני שלנו קיים תמיד, והאחריות שלנו היא לדעת לדאוג לעצמנו ולבן/בת הזוג שלנו. חלק משמעותי מאותה דאגה הוא ללמוד איך להביא את עצמנו ואת הצד השני לאורגזמה – לסיפוק מיני.

אם אנחנו לא משקיעים בזה או אפילו מסתירים את הרצון המיני שלנו מהצד השני באמצעות זיוף או הכחשה, אנחנו פוגעים בקשר ומתרחקים תחילה פיזית ואחר כך גם רגשית. בנוסף אנחנו מונעים מעצמנו את הפורקן הגופני והנפשי שהאורגזמה נועדה לתת.

אורגזמה היא בריאה ומעודדת בריאות גופנית ונפשית. העדר אורגזמה לזמן ממושך גורם לתסכול, לחוסר ביטחון ולרמת סטרס גבוהה בגוף. אורגזמה מאפשרת לגוף לפרוק מתח מיותר ומחזירה אותנו למצב של איזון גופני-נפשי.

אז אם אתם מרגישים שחיי המין שלכם לא מתאימים לרצונות שלכם ואתם צריכים עזרה כדי

- לגלות מה אתם אוהבים

- לדעת בביטחון למה אתם זקוקים מהצד השני

- לדעת איך לתקשר את זה נכון

צרו קשר 0532809660

657 צפיות
bottom of page